0

Politica de retur

Conform O.U.G. nr. 34/2014 cu excepția cazurilor prevăzute la „Excepţii de la Dreptul de Retragere”, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute de lege. Astfel, vânzătorul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

  • Vânzătorul rambursează sumele menționate mai sus folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
  • Vânzătorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită.
  • Vânzătorul poate amâna rambursarea până la data recepționării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform căreia acesta a trimis produsele către vânzător, luându-se în considerare data cea mai apropiată.


Consumatorul, în cazul retragerii, are următoarele obligaţii:

  • să returneze produsele sau să le înmâneze vânzătorului sau unei persoane autorizate de acesta să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat decizia sa de retragere din contract. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
  • Produsele trebuie să fie returnate în stare bună, împreună cu ambalajele originale intacte, accesorii, astfel încât să poată fi repuse în vânzare.


Pentru claritate, nu se admit la retur:

  • produse care au fost desfăcute;
  • produse care au fost testate/utilizate;
  • produse care nu au etichetele intacte, au sigilii rupte ori şterse;
  • produse achiziţionate de la alte magazine;
  • produse neînsoţite de documentele ce dovedesc achiziţia (factură sau bon fiscal).


Acestea sunt măsuri de protecţie obligatorii pentru produsele cosmetice, având în vedere că termenul de valabilitate şi de utilizare a acestora se calculează de la prima deschidere a ambalajului. De asemenea, odată cu testarea sau utilizarea chiar redusă a acestora apare riscul transmiterii de viruşi.


Produsele vor fi returnate la adresa Serendipity Services S.R.L., din București, sector 1, str. Soveja 111-113, etaj 2, camera 12, în aceeaşi modalitate în care au fost primite (prin curier).


Pentru a realiza returul unui produs:

  • produsul trebuie să îndeplinească toate condiţiile de mai sus;
  • trebuie completat şi transmis formularul de retur/declaraţia de renunţare;
  • confirmarea că sunt îndeplinite condiţiile de retur;
  • transmiterea produselor prin intermediul unei firme de curierat fara ramburs.


Produsele trebuie ambalate corespunzător, pentru a nu fi deteriorate pe durata transporului. Produsele care sunt recepţionate în stare necorespunzătoare datorită ambalării defectuoase nu beneficiază de retur.

  • Consumatorul suportă costurile legate de returnarea produselor.
  • Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-și exercita dreptul de retragere.
  • Profesionistul trebuie să poată face dovada diminuării valorii produselor care rezultă diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
  • Atunci când consumatorul își exercită dreptul de retragere după transmiterea cererii în conformitate cu art. 7 alin. (3) sau cu art. 8 alin. (8), consumatorul plătește profesionistului o sumă proporțională cu ceea ce s-a furnizat până la momentul în care consumatorul a informat profesionistul cu privire la exercitarea dreptului de retragere, în raport cu acoperirea totală a contractului. Suma proporțională care trebuie plătită profesionistului de către consumator este calculată pe baza prețului total convenit în contract. Dacă prețul total este excesiv, suma proporțională este calculată pe baza valorii de piață a ceea ce s-a furnizat.


Exercitarea dreptului de retragere

Înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informează vânzătorul cu privire la decizia sa de retragere din contract, asfel:

  1. foloseşte modelul de formular de retragere existent pe site şi îl comunică vânzătorului la adesele: Serendipity Services S.R.L., cu sediul în București, sector 1, str. Soveja 111-113, etaj 2, camera 12, e-mail: contact@nyera.ro.
  2. face şi comunică la adresele de mai sus, orice altă declarație neechivocă în care își exprimă decizia de retragere din contract.


  • Consumatorul și-a exercitat dreptul de retragere în perioada de retragere în cazul în care comunicarea cu privire la exercitarea dreptului de retragere este transmisă de către consumator înaintea expirării perioadei respective.
  • Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere în conformitate cu dispozițiile din prezentul articol revine consumatorului.
  • Nerespectarea dispoziţiilor legale atrage decăderea consumatorului din dreptul de a mai returna produsele.


Excepţii de la Dreptul de Retragere

Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut anterior următoarele:

  • furnizarea de produse sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară pe care profesionistul nu le poate controla și care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
  • furnizarea de produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
  • furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  • furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator;